⇒ PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ PAZARLAMA PROGRAMI DERS MÜFREDATI
⇒ PAZARLAMA PROGRAMI DERS İÇERİKLERİ ORTAK ZORUNLU / ORTAK SEÇMELİ DERSLER
PAZARLAMA PROGRAMI
PROGRAMIN TANITIMI
Pazarlama Programı; iki yıllık olup, pazarlamanın kavramları, teorisi, kuralları ve uygulamaları hakkında öğretim veren sosyal bir programdır. Eğitim Türkçedir.
PAZARLAMA PROGRAMININ AMACI
Bu programın temel amacı; sektör koşullarında müşteri değeri yaratabilmek ve maksimum müşteri memnuniyeti sağlayabilmek için, satış ve pazarlamadaki yeni gelişme ve kavramları tanıyan, satış stratejileri konusunda gerekli bilgi ve becerilere sahip insan kaynağını yetiştirmektir. Bu amaçla öğrenciler çoğunlukla gerçek piyasa koşullarında karşılaşacakları konularda eğitilirler.
PAZARLAMA PROGRAMININ HEDEFİ
-
Yeni pazarlama tekniklerini tanıyan ve anlayabilen
-
Reklam, markalaşma ve kişisel satış konularında bilgi sahibi olan ve bu konulardaki uygulamalara katkıda bulunabilen
-
İşletme için önemli bir varlık olan tüketiciyi tanıyan ve tanıma için gerekli sosyal, psikolojik etkileri inceleyerek pazarı yakından izleyebilme konusunda katkı sağlayabilen
-
Temel ekonomi kavramlarına hâkim yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen, etkin iletişim becerilerine sahip olan meslek elemanı yetiştirmektir.
ÇALIŞMA ALANLARI
-
Pazarlamacılık ülkemizde hızla gelişmekte olan bir hizmet alanıdır.
-
Bu bölümü bitiren öğrenciler önlisans diploması ve Meslek Elemanı ünvanı almaya hak kazanırlar.
-
Mezunlar sahada ve mağazalarda satış elemanı, satış temsilcisi, satış yöneticisi, pazarlama şirketlerinde araştırmacı, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında da müşteri temsilcisi olarak görev alabilmektedirler.
-
Bu alanda çalışmak isteyenler için iş alanı çok geniştir. Pazarlama hizmetlerinin sunulduğu, özel sektöre ait kurum ve kuruluşlarda görev alabilirler. Yabancı dil bilenler uluslararası pazarlama şirketlerinde dolgun ücretle çalışabilmektedirler.
DİKEY GEÇİŞ İMKANLARI
Halkla İlişkiler
Halkla ilişkiler ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
İletişim
İşletme-Ekonomi
Lojistik Yönetimi
Uluslararası İşletmecilik
Uluslararası Ticaret
Uluslararası Ticaret ve Finansman
Reklamcılık
Reklamcılık ve Halkla İlişkiler